Polisens blockering av barnporr på internet

Har setat och letat porr en stund och fått upp polisens sida om att siter är blockerade pga misstänkt barnporr innehåll. Känns inte så kul men i och med att jag inte har haft i syfte att titta på annat än helt vanlig laglig porr börjar jag fundera på om polisen vet vad de gör. Blockerar svensk polis sidor på internet med helt lagligt innehåll? Hur många verkliga försök att nå barnporrsidor har polisen stoppat? Det figurerar en siffra på att polisens blokeringssida visas 50000 gånger per dygn i Sverige. I hur många fall är det berättigat?
Jag har tagit mig runt polisens spärr ett par gånger och det material som antagits varit barnporr är helt lagligt med vuxna aktörer vilka visserligen lär sig i råsa och har nallar i sängen men uppenbarligen är åtminstone i 20 års åldern.
Vilken annan typ av information på internet blokeras av svensk polis?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0